Bakgårdskatt har fått støtte

redd kattFor andre gang fikk Bakgårdskatt støtte fra foreningen. Dette sier de om sitt arbeid: Foreningen Bakgårdskatt har eksistert i ca. 20 år, og arbeidet skjer på frivillig basis. Vi har fanget inn utallige katter i Trondheim og omegn. Kattene blir helsesjekket, sterilisert/kastrert, merket og vaksinert. Etter en rehabiliteringsperiode settes de tilbake der de kom fra, under forutsetning av at noen fôrer dem. Der dette ikke lar seg gjøre, kan de evt. flyttes til et annet sted der de er sikret foring og oppfølging. Dette gir kattene et bedre liv, samtidig som de ikke formerer seg. De blir følgelig heller ikke til særlig sjenanse for omgivelsene. Unntaksvis tar vi inn tamme katter når andre foreninger ikke har mulighet til å hjelpe. Eventuelle kattunger temmes og adopteres bort til gode hjem. Det er alltid en forutsetning at også disse kattene blir steriliserte/kastrerte. Det arrangeres loppemarked og tombola for å dekke utgifter til veterinær, medisin, for, div. utstyr, etc. Men vi har også heldigvis noen faste bidragsytere som hjelper oss økonomisk. I samarbeid med Politiet henter vi påkjørte, skadede eller trafikkdrepte katter. Skadede katter bringes til veterinær for behandling. Eier etterlyses alltid, enten katten er død eller levende.    Besøk deres hjemmeside